معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت:بارش‌های مقطعی امسال تاثیر چندانی در احیاء تالابها  ندارد بنابراین باید به دنبال منابع آب پایدار برای احیای تالابها بود.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 15 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،مجتبی ذوالجودی به مناسبت هفته محیط زیست در سفر به استان مرکزی با حضور در اجرای چندین برنامه فرهنگی زیست محیطی و در بازدید میدانی  از تالاب میقان ، اجرای طرح مدیریت زیست بومی این تالاب راضروری دانست و افزود:  باید تلاش کنیم تا با رعایت قوانین و مقررات داخلی و خارجی در احیای تالاب ها نقش موثری داشته باشیم.
 وی بیان داشت: سطح وسیعی از کل ایران را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی فراگرفته است که این موضوع نقش اساسی در حیات تلابها دارد  و بحث مدیریت را برای تالابهای از جمله تالاب میقان که در منطقه بیابانی واقع میشوند را با مشکلاتی روبرو میکند.
ذوالجودی  افزود : در قانون پس از تامین آب شرب، اولویت دوم تامین حق‌آبه زیست محیطی تالاب‌ها است اما اکنون مشاهده می‌شود که پس از تامین آب شرب، اولویت به آب کشاورزی داده شده است.
ذوالجودی در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست که توسط باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک برگزارشد، با اشاره به اینکه  تالاب‌ها از غنی‌ترین اکوسیستم‌های کره زمین هستند گفت: این اکوسیستم‌ها به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل کره زمین نقش حیاتی دارند و ۵۰ درصد از تنوع زیستی جهان در تالاب‌ها قرار دارد.
وی افزود : تالاب میقان اراک  جزو تالاب‌های حائز اهمیت است ، و امید است با پیگیری‌های لازم تالاب میقان نیز به این عضویت کنواسیون رامسردست پیدا کند.
معاونت محیط زیست دریایی و تالابها سازمان محیط زیست در این همایش با تاكید بر اینكه جوانان و نوجوانان عالی بویژه ورزشکاران  قوه محركه جنبش های مدنی در حوزه محیط زیست هستند، از آنان خواست در حفظ طبیعت و محیط زیست  در مقابل آلودگی و تخریب ها حساس باشند. و با فراگیری دانش زیست محیطی آن را به خانواده و اطرافیان انتقال داده و نقش بسزایی در حفظ محیط زیست ایفا می کنند.
وی تاکید کرد : به دلیل اینكه سرنوشت،آینده و حقوق فرانسلی جوانان با محیط زیست گره خورده است، باید بیشترین واكنش را نسبت به تخریب و بحران های محیط زیست نشان دهند.      
گفتنی است در پایان این همایش ، ۵ تن از ورزشکاران استان که در سطح ملی  و کشوری دارای مقام قهرمانی هستند به عنوان سفیران محیط زیست با اهداء لوح و تندیس معرفی شدند.


اهدا پیراهن تیم آلومینیوم اراک به معاون محیط زیست

در پایان همایش گرامیداشت هفته محیط زیست که توسط باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزار شد  پیراهن ورزشی باشگاه آلومینیوم اراک به دکتر ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالابها سازمان محیط زیست اهدا شد.

افتتاح خانه محیط زیست در باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم

با حضورمعاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ، خانه محیط زیست در باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک با حضور جمعی از مسئولین استانی شهر ستانی  در استادیوم ۱۵ هزار نفری امام خمینی شهرستان اراک افتتاح شد.
ذوالجودی در آیین افتتاح این خانه گفت : خانه محيط زيست محلي براي مردمي سازي فعاليت هاي محيط زيستي و دعوت از دغدغه مندان محیط زیست و مسئولين براي شناخت محيط زيست و مشاركت در حل معضلات محيط زيستي منطقه است.
وی اضافه کرد:در خانه های محیط زیست تشکل های مردم نهاد و فعالان محیط زیست حضور می یابند و تجربه های زیست محیطی خود را در اختیار عموم قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار